Fitgoo Dijital Medya | Denizli Sosyal Medya Ajansı

Blog

Sosyal medya ve dijital pazarlama gündemine dair yenilikleri, ajansımızdaki son gelişmeleri buradan öğrenebilirsiniz.

Facebook Reklamları

Facebook Reklamları

Hangi sektör içerisinde olursanız olun pazarlamanın önemi geri bırakılamaz. Ancak geleneksel pazarlama yöntemlerine göre dijital pazarlamanın giderek güçlendiği de görmezden gelinemez.

İnsanlar her ne kadar en etkili reklam aracı olarak televizyonu gösterse de sosyal medyada bazı markalar yaratıcı uygulamalar sayesinde mükemmel geri dönüşler sağlayabiliyor. Ancak burada önemli olan konu reklamı etkili, sürekli ve tutarlı bir şekilde kullanabilmek.

Dijital dünyada bugün şüphesiz ki en etkili reklam kanalı olarak Facebook’u görebiliyoruz. Bu sosyal medya aracında günlük kullanıcı sayısı sekiz yüz milyon. Dolayısıyla pazarlama noktasında çok değerli bir konumda. Bunun için de Facebook reklamlarını dört temelde incelemek gerekiyor.

  • Sponsorlu reklam
  • Mobil üzerinden erişim
  • Satın alma
  • Yaratıcı bir bakış açısı

Sponsorlu Reklam

Sponsorlu reklamlar kolay hissedilebilmek açısından önemli bir etkiye sahip. Şekil ve uygulama olarak bakacak olursak efektif bir yöntem olarak biliniyor. Facebook’ta sponsorlu reklam vermek istiyorsanız size iki seçenek sunuluyor; bunlardan birincisi sağ sütunda yer almak ikincisi ise haber kaynağında yer almak. Burada hangisi iyi diye sorarsanız maliyet hesaplamasının yapılması gerekiyor. Haber kaynağında çıktığınızda biraz daha fazla bütçe ayırmanız gerekiyor. Sağ sütunda ise yüksek performans sağlıyorsunuz. Ancak bunlardan ikisi arasında bir tercih yapılması gerekiyorsa haber kaynağını tavsiye edebiliriz.

Haber Kaynağı Rakamları

  • Kullanıcılar zamanlarının %50’sini haber kaynağı üzerinde geçiriyorlar.
  • Facebook’u aktif olarak kullananların yaklaşık olarak %63’ü günde bir kerede olsa haber kaynağını görüntülüyorlar.
  • Haber kaynağından geri dönüşler sağ sütuna göre % 96 daha verimli dönüş sağlıyor.
  • Facebook’a yapılan reklam yatırımının %70’lik bölümü satışlarınızla karşılanabiliyor.

1. Mobil İnsanları Unutmayın

İstatistiklere bakacak olursak Facebook kullanımının %74 oranı mobil erişimden sağlanıyor.

2. Mobil Uygulama

Burada markanızla ilgili bilgiler önemli. Bunun için mutlaka markanızın da mobil uyumlu olması gerekiyor. Eğer ki Facebook üzerinden reklam verecekseniz kullanıcıların bu yönünü mutlaka görmelisiniz. Üstelik mobil uygulama sayesinde takibinizi de çok rahat yapabilirsiniz.

3. Müşteri Kitlesi

Facebook üzerinde bir markayı incelediğiniz zaman ne kadar farklı sayfalarda gezerseniz gezin o aratmaya ait olan diğer markaları da kenarda görmeye devam edeceksiniz. Bunun size sağladığı fayda ise reklamınızı yaptığınız ürüne olan ilginin azalmamasını sağlamak olacaktır. Facebook, reklamlarında müşterilerini yeniden fark ettirebilmek adına her türlü girişimi sağlıyor.

4. Yeni Postlar

Facebook’ta reklamlar oluşturulurken reklam verenler yayınlanmış olan postları da geliştirmeyi tercih edebileceklerdir. Veya daha öncesinden uygulama üzerinden yayınlayacakları yeni postlarda oluşturabilirler.

5. Yaratıcı reklamlar

Reklamın iyisi ya da kötüsü olmaz diye bir söz var. Reklam ne kadar dikkat çekerse başarı da o kadar ortaya çıkmış olacaktır. Ancak sosyal medya reklamları için bunu söylememiz pek doğru olmayacaktır. Sosyal medyada önemli olan konu yaratıcılıktır. Bunu bir video ya da görselle çok rahat bir şekilde başarabilirsiniz.

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz ki Facebook büyük ve geniş bir aileye sahip ve bu aile içerisinde siz kime seslenmek istiyorsanız sizi onunla buluşturabiliyor. Dolayısıyla markalar kitlelere hitap edecekken kendi hedef kitlesini belirleyebilmesi noktasında da onlara yardımcı oluyor. Bu da reklamın etkili ve değerli olmasına olanak sağlıyor.

Facebook Reklam Modeli

Facebook reklam modellerini tercih ederken dikkatli bir şekilde hareket etmek gerekiyor. Bu konuda kendinizi başarılı olarak görmüyor ya da bu dünyayı yakından tanımıyorsanız işini bilen profesyonellerden destek almanız gerekiyor. Başarılı bir firma sizin Facebook sayfalarınızı yönetebileceği gibi reklama çıkarken sizin için en doğru olanın araştırmasını yaparak burada olmanızı sağlayacaktır. Fitgoo Dijital Medya Ajansı olarak Denizli’de Facebook reklamları konusunda sizlere her zaman destek veriyor, size en uygun reklam modelini belirleyerek profesyonel çözümler sunuyoruz.

Facebook reklamlarını uygularken ilk dikkat edilmesi gereken sektörün belirlenmesi ve hangi reklamın hangi proje için kullanılacağının planlanmasıdır

Gönderilerinizi öne çıkarın

Öne çıkarılmış reklamları günlük sosyal medya kullanıcısı olarak mutlaka görmüşsünüzdür. Sayfanızın öne çıkarılmasını sağladığınızda paylaşımlarınızın direk olarak kitlenizin ana sayfasına düştüğünü görebilirsiniz. Eğer ki amacınız sitenize gelen trafiği artırmaksa bunu mutlaka denemelisiniz. Özellikle de haber siteleri bunu çok uygularlar bu sayede gündeme dair anlık bilgi paylaşımlarını da destekleyebilirler.

Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Facebook reklamlarınızın geri dönüşünden olumlu yönde fayda sağlamak istiyorsanız mutlaka şunlara dikkat etmeniz gerekiyor.

  • Paylaşım yapacağınız görselin boyutlarını doğru hazırlamasınız.
  • Görselin üzerinde olan resmin %20 oranını geçmemesine dikkat etmelisiniz.
  • Yazı bölümünde insanların sitenize gelebilmesini sağlayabilecek yarım kalmış bir cümle bırakmayı denemelisiniz.

Sonuç

Yukarıda anlatmış olduğumuz bilgiler dahilinde reklamlarınızı yayınlatmaya başlayabilir ve geri dönüşleri de bekleyebilirsiniz. Ancak son olarak süreç içerisinde ürün ya da hizmetiniz için geri dönüşlerin takip edilmesi gereklidir. Çünkü yapacağınız analizleriniz neticesinde bir sonraki reklam sürecinizde artık başarıyı daha iyi bir biçimde yakalayabileceksiniz.

Fitgoo Dijital Medya

  • Sırakapılar Mh. 1526 Sk. No:2 Ersan Apt. Kat:1 D:2 Merkezefendi / DENİZLİ

  • 0 532 219 17 64
    0 258 242 000 1

  • tuncay@hasem.com.tr
    fitgoo@fitgoo.com.tr